Strikkia bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse av nettstedet, dersom du fortsetter samtykker du til bruken av disse.

Ja, jeg samtykker

Cookies nicht zustimmen

×
Laster...

Iselin strikkejakke til jente

SKU
0619793442166

Fra kun kr 244,00

Fin strikkejakke for barn strikket i Drops Merino Extra Fine.

Det finnes også et pannebånd i samme serie, det finner du her, Iselin pannebånd

Jakken er designet av Vivian Tran.
Størrelse
Kitfarge
Drops Merino extra fine - 01 Naturhvit uni colour
Reduksjon Vekst
Oppskrift

* Nødvendige felt

Totalpris
Reduksjon Vekst

kr 244,00

kr 244,00

Str: 2(4)6(8)
Garnforbruk: ca.200g (300 g) 350 g (450)
Garn: Extra Fine Merino fra Drops eller noe annet med strikkefasthet på 22 m = 10 cm
Pinne: Settpinner/rundpinne 3 og 3,5
Lengde: 38(41)45(50)
Overvidde: 63(67)72(76)
Ermelengden: 24(27)30(34)

For-og bakstykke : Legg opp 140(152)164(176) m på pinner nr 3, og strikk 4(4)4(5)cm vr-bord (1 r og 1 vr) frem og tilbake(første og siste masken er kantmasker og strikkes alltid rett). Skift til pinne nr. 3,5 (1.p = vr-siden) og strikk 1 omg glattstrikk samtidlig som det felles 9(11)13(15)m jevn fordelt = 131(141)151(161) m på pinne. Sett et maskemarkør i den 66(71)76(81)= midt bak. Fra rettsiden: 1 kantmaske, diagram A, 2 vr, glattstrikk tils 9 m før midt bak, 2 vr, diagram B, 2 vr, glattstrikk tils gjenstå 10m, 2 vr, diagram C, 1 kantmask. Strikk til arbeider måler 25(27(30)34 cm. Sett et merke i hver side med 32(34)37(39) m til hvert forstykke og 67(73)77(83)m til bakstykke. Fell 8 m i hver side til ermehull(=4 m på hver side av merkene).

Ermer: Legg opp 36(36)40(40)m på settpinne nr 3 og strikke 3(4)4(5)cm vr-bord, 1 r og 1 vr. Skift til pinne nr 3,5 og sett samtidig ett merke midt under ermet der omgangen begynner. Øk 1 m på hver side av merke først og sist på omgangen på hver 2 cm til du har 45(52)56(60)m. Strikk glattstrikk videre til arb. måler ca 24(27)30(34) cm eller ønsket lengde. På siste omg felles 8 m midt under ermet (4 m på hver side). Legg arbeidet til side og strikk det andre ermet likt.

Bærestykke: Sett ermene inn på for-og bakstykke = 195(213)231(249) m på pinne. Sett ett merke ved alle sammenføyningene og fortsette med diagram på for- og bakstykke, og glattstrikke på ermene. Strikk 2 pinne ute felling, neste pinne fell til raglan slik: strikk til 2 m før merke, 2 r sm, ta 1 m løs av p. 1 r, løft den løse mask over = total 8 masker felt. Gjenta fellingene annenhver omg i alt 11(13)14(16)ggr . Sett de ytterste 7(8)9(10) m på en hjelpepinner i hver side til halsringning. Fell 2 maske i begynnelsen av annenhver p mot hals og forsett raglanfellingen i alt 15(17)18(20) ggr på bakstykket.

Halskant:Strikk opp 5-6 m over de felte mask i hver side og ta med m på hj. p. Skift til pinner 3 og strikk 3 cm vr-bord (1 r og 1 vr) frem og tilbake. Fell av med r og vr m.

Venstre forkant: Strikk opp ca 72(80)84(88)m land forkant på pinne nr.3, strikk 3 cm vr-bord (1 r og 1 vr) frem og tilbake. Fell av med r og vr m.

Høyre forkant: Strikk som ventre forkant, men med 6(6)7(7) knapphull jevn fordelt på 5. p. Strikke knapphull slik: 1 kast 2 r sm. Fell av med r og vr m.

Sy sammen under ermene.

Sy i knapper.
Last ned gratis oppskrift
Mer informasjon
Age RestrictionNei
Strikkepakke - DesignerVivian Tran
Skriv din egen produktanmeldelse
Du omtaler:Iselin strikkejakke til jente

Produktet er lagt i handlekurven!

kr 640,00