DROPS BabyAlpaca Silk

Drops Baby Alpaca Silk – perfekt til baby- og barnestrikk

De to ordene «baby» og «silke» sier alt her. For Drops Baby Alpaca Silk er blant det deiligste, bløte garn du kan få tak i. Dette peruanske garnet passer til en hel rekke plagg, men om du har småbarn å strikke til er det spesielt godt egnet.

Drops Baby Alpaca Silk

Men, for all del, voksne liker også den lette, bløte følelsen plagg strikket med Drops Baby Alpaca Silk gir. Spesielt om en har en eller annen form for hudmessig følsomhet eller allergi.

Dette garnet er et såkalt alpakkagarn (eller alpaca-garn), og det betyr selvsagt at vi har å gjøre med et av verdens mest eksklusive garn. Det kan gi lette eller tyngre plagg avhengig av måten garnet er spunnet på. Drops Baby Alpaca Silk er et blandingsgarn med 70% ull fra alpakkalam, i tillegg til hele 30% Mulberry-silke.

Akkurat som alpakkaull er helt på topp, er Mulberry-silke det beste du får innen silke, opprinnelig fra Kina. Sammen med alpakkaullen blir dette et meget flott og eksklusivt garn.

Ingen kjemi

Legg merke til at Drops Baby Alpaca Silk er et naturlig garn som utelukkende vaskes før farging. Garnet er med andre ord helt ubehandlet for kjemiske prosesser, noe som – igjen - gjør det enda mer interessant for mennesker med følsom hud eller allergier.

Og dette er et punkt du ikke skal ta for lett på, for det finnes så mange suspekte garntyper nå for dagen. Garn som er behandlet på en rekke måter for å skjule den noe lavere kvaliteten.

Men er det ikke bedre å kjøpe et kvalitetsgarn fra begynnelsen av? Som for eksempel Drops sitt Baby Alpaca Silk?

Tekstur og behandling

Legg merke til at dette garnet er spunnet med hele tre tråder. Silken gjør at garnet får en ekstra glans, og selve alpakkagarnet gir strikkeplagget sin bløthet. Om du ønsker det kan du utmerket godt filte garnet, og dette vil selvsagt gjøre plagget tettere og enda mer varmende.

Det er viktig at du tar skikkelig vare på ditt Drops Baby Alpaca Silk-plagg. Og det flrste du skal tenke på er vasking. Du kan selvsagt ikke vaske slike plagg i maskin, og du skal også være forsiktig med hvilken temperatur du bruker – aldri over 30 grader.

Glem heller ikke at du må ikke ha plagget i tørketrommel, men du må tørke det flatt for at det skal bevare alle sine gode kvaliteter. Om du får en flekk på plagget trenger du ikke nødvendigvis vaske det hele, men kanskje bare fokusere på flekken. Gjerne bare men en fuktig klut. Da sparer du resten av plagget, for ikke glem at hver eneste vask – uansett hvor skånsom den er -vil slite noe på plagget.

Strikketekniske vurderinger med Drops Baby Alpaca Silk

Den anbefalte, ideelle størrelsen på strikkepinner til plagg som strikkes med Drops Baby Alpaca Silk er på 3,5 mm. Og det er viktig å bruke de rette strikkepinner til hvert garn du bruker, for alle garn er forskjellige – i tillegg til at du selv kanskje også ønsker deg spesielle egenskaper til plagget.

Løse plagg kan være flotte, men glem ikke at det er viktig å beholde en viss fasthet slik at plagget ikke så lett får huller på seg.

En annen viktig vurdering når det gjelder garn og hvilke plagg en ønsker, er farger. Så la oss ta en kikk på hvilke fargemuligheter du har med Drops Baby Alpaca Silk.

Fargemuligheter for dette garnet

Farger er viktig, og dette garnet kommer med et virkelig flott fargekart som designerne bak dette garnproduktet har stått for. Glem ikke at det er en meget lang prosess fra ide til ferdig garn-produkt, og at Drops sine designere vurdere en lang rekke ting, ikke minst de plaggene som garnet skal skape, samt hva som er i motebildet akkurat nå.

Et godt utgangspunkt når du skal velge farger er årstid. En kan generelt si at den lyse årstiden gjerne ber om lysere plagg, mens vi om vinteren nok liker dypere farger. Dette er selvsagt en regel du kan bryte om du vil, men det er fint å være klar over den.

Sjekk fargekartene til Drops Baby Alpaca Silk for å få full oversikt, men vit at populære farger til vår- og sommerhalvåret er rosa, isblå, pudder, osv. Spesielt til våren, for om sommeren passer jo også varmere farger som puddergul og pistasje. På samme måte finner du farger til høst og vinter, så det er bare å konferere fargekartet til Drops Baby Alpaca Silk.

Handle Drops Baby Alpaca Silk på nett i dag

Den aller enkleste, og rimeligste, måten å skaffe seg Drops Baby Alpaca Silk er ved å handle på nettet. En nettbutikk vil alltid være rimeligere enn en fysisk butikk, ikke minst fordi en slipper dyr husleie.

En annen fordel med nettbutikker er at disse gjerne har et mye større utvalg i farger, og også i andre garntyper. Kort sagt finner du det du trenger, til en pris du kanskje ikke trodde var mulig.

Du handler trygt og godt på nettet nå om dagen, og legg merke til de sikre servere som er markert med hengelåssymbolet. Det betyr at du kan bruke kortet ditt uten problemer.

Garnet vil bli sendt til deg med en gang bestillingen kommer inn, vel og merke om det er innen kontortid, da nettbutikken jo er åpen 24 timer i døgnet. Posten leverer i løpet av få dager, så det vil ikke ta lang tid før du har garnet i hendene og kan begynne å strikke.

Velkommen til vår nettbutikk, og gratulerer med valget av Drops Baby Alpaca Silk, et utmerket garn for babyer, barn og andre som liker bløte, deilige og naturlige plagg.

DROPS BabyAlpaca Silk

Rutenett  Liste 
Found 3 products
Found 3 products