DROPS Baby Merino

Innhold: 100% Ull
Garngruppe: A (23 - 26 masker) / 5 ply / sport
Vekt/lengde: 50 g = ca. 175 m
Anbefalt pinne: 3 mm
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 24 m x 32 p
Finvask eller Ullvask 40°C / Bruk aldri tøymykner / Tørkes flatt

Drops Baby Merino

Hva er det som gjør Drops sitt garn Baby Merino spesielt? Først og fremst den bløte kvaliteten. Men la oss se nærmere på alle andre aspekter ved dette garnet.

Drops Baby Merino

Ordet «baby» er nok valgt med omhu, for dette er et garn som er så mykt og bløtt at nurket (eller den voksne) ikke vil merke mye til plaggene. Og det er vel heller ikke tvil om at den utstrakte bruken av nettopp dette garnet til baby-plagg har bidratt til at Drops har valgt dette navnet.

Drops Baby Merino er med andre ord veldig godt egnet til baby- og barneplagg. Også fordi det rapporteres at dette garnet er helt klø-fritt. Dette gjør det også til en vinner blant mennesker med allergier.

Det består av ett hundre prosent Merino-ull. Om du ikke kjenner til dette ullet skal du vite at det kommer fra merino-lam og sauer, hovedsakelig i Sør-Amerika og Sør-Afrika.

Teksturen

Dette er et single-garn, og har altså ingen andre garntyper blandet inn i seg, men det spesielle – og nærmest geniale – er at en har brukt flere tynne tråder for å spinne sammen Drops Baby Merino. Hva gjør så dette med garnet? Vel, for det første: En mye bedre elastisitet.

Legg også merke til at dette garnet takket være måten det er laget på også gir et meget tydelig og definert maskebilde.

En annen ting vi må nevne er dette med «superwash». Joda, det høres kanskje litt vel fancy ut, men det betyr ikke annet enn at plagg som er laget med denne type garn gjerne kan maskin-vaskes.

Høres ikke det praktisk ut?

Vasking av Drops Baby Merino plagg

Men selv om du kan vaske plagg av dette garnet i maskin skal du likevel passe på et par ting. Du må selvsagt alltid bruke «finvask» funksjonen, eller «ullvask» om du skulle ha dette. Og gå aldri over 40 grader Celsius.

Husk også på at du overhodet ikke må legge disse plaggene i bløt. Og når du skal tørke plagget må det tørkes flatt, så tørketrommelen vil ikke være ideell her.

Bruk så få produkter som mulig, for om du eksempelvis bruker tøymyknere kan du ødelegge de flotte fargene.

Strikkemetode for dette garnet

Alle garn har sine egne «preferanser» til strikkemetode. Og Drops Baby Merino gir gode resultater om du bruker strikkepinner på 3 mm. Garnet er fint, og da er det jo bedre å strikke fastere enn løsere, for å si det slik.

Det hjelper selvsagt veldig på plaggets endelige holdbarhet at du strikker det på korrekt måte, og med riktig fasthet, så ikke glem dette!

Fargevalg Baby Merino

Farger er viktig! Og du kan vel egentlig aldri få nok valg. Om du hadde et ubegrenset budsjett, og fant et garn du virkelig likte, ville du sikker kjøpt så mange farger som mulig slik at du har de kreative mulighetene tilgjengelige om inspirasjonen kommer.

Og med et garn som Drops Baby Merino vil du ikke mangle inspirasjon, det er sikkert.

Poenget vårt er bare at du bør sette deg godt inn i de fargemulighetene Drops Baby Merino gir. Og det finnes mange muligheter selv om akkurat dette garnet ikke kommer i Drops «mix» variant. Men du har likevel ufattelig mange muligheter, og det er virkelig mange sett med søte, flotte, sterke og gode farger du kan velge i.

Farger i alle nyanser, slik at du lettere kan være kreativ.

Ideer til farger

På sidene våre finner du ideer til fargekombinasjoner, og Drops selv har jo også sine fargekart som du med fordel kan bruke. Tenk litt på hvilken årstid plagget skal brukes i. Om vinteren vil vi gjerne ha noe mørkere farger, og om våren det motsatte. Dette er selvsagt helt individuelt, men bruk det gjerne som pekepinn.

Og fargene er mange. Blant de mørke kan vi nevne brun, mørk lilla, rød og mørkeblå. Om sommeren kan du bruke sterke farger som gul, oransje, etc.

Mulighetene er mange!

Handle på nettet

Den beste måten å handle garn på i dag er ved å bruke nettet. Fokuser da på en god nettbutikk med godt utvalg. Vi har alle de farger du er på jakt etter, og i tillegg til Drops Baby Merino har vi selvsagt en rekke andre garn.

Fordelen med å handle på nettet er at prisen blir mye bedre. Verre er det ikke. Vi trenger ikke betale for dyre butikklokaler, og siden vi handler i bulk klarer vi de beste prisene.

Sjekk ut mer informasjon om Drops Baby Merino her, og skaff deg gjerne litt god inspirasjon fra strikkeoppskriftene. Når du er klar til å bestille er det bare å trykke på bestillingsknappen. Vi har ett hundre prosent sikre servere, så dette er trygt. Og garnet kommer til deg i løpet av to til tre dager. I noen tilfeller enda hurtigere.

Drops Baby Merino er et nydelig garn for en rekke typer plagg, spesielt babyer og barn. Velkommen til netthandel med oss!

DROPS Baby Merino

Rutenett  Liste 
Found 42 products
per side
Asc
  • Drops Baby merino uni colour - 02 Natur

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 33 Elektrisk

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 01 Hvit

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 19 Grå

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 22 Lys grå

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 27 Gammelrosa

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 17 Beige

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 16 Rød

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 13 Marine

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 35 Mørk lilla

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 42 Petrol

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 26 Lys gammelrosa

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 40 Ametyst

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 43 Lys sjøgrønn

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 38 Oliven

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 18 Brun

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 41 Plomme

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 21 Sort

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 44 Pudder

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 15 Lys lilla

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 30 Blå

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 24 Lys himmelblå

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 31 Kraftig grønn

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 46 Rose

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 25 Lavendel

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 23 Lys beige

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 34 Lyng

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 05 Lys rosa

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 04 Gul

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 32 Turkis

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 03 Lys gul

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 20 Mørk grå

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 07 Rosa

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 09 Lime

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 11 Isblå

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 45 Sitronpunsj

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 39 Lilla orkide

    kr 31,00
  • Drops Baby merino mix - 37 Lys lavendel

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 10 Lys turkis

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 08 Cerise

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 36 Orange

    kr 31,00
  • Drops Baby merino uni colour - 14 Lilla

    kr 31,00
Rutenett  Liste 
Found 42 products