DROPS Andes

Innhold: 65% Ull, 35% Alpakka
Garngruppe: E (9 - 11 masker) / 14 ply / super bulky
Vekt/lengde: 100 g = ca. 90 m
Anbefalt pinne: 9 mm
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 10 m x 14 p
Håndvask, maks 30°C/ Tørkes flatt / Kan toves

Drops Andes – 65% ull og 35% alpakka-ull

Drops Andes, spunnet med to tråder, er et aldeles vidunderlig garn med en tykk og bløt kvalitet. Og det er vel ingen tilfeldighet at nettopp dette garnet har blitt så populært blant en rekke kreative strikkere.

Drops Andes garn

Noe av det som gjør garn moro er at det finnes så mange variasjoner. Du har selvsagt de rene garnene, men så har du blandingsgarn som er blandet nettopp for å gi garnet litt spesielle kvaliteter.

Ta Drops Andes, for eksempel. Siden det er blandet med ren alpakka-ull og vanlig saue-ull får du et helt spesielt garn med en fantastisk bløt overflate. Vi vil kanskje ikke bruke ordet «silke» her, men det er likevel denne type kvalitet vi kommer inn på.

Et herlig garn på så mange måter.

Hvordan er blandingen?

Selve blandingsforholdet er interessant, for med Drops Andes holder vi oss til 65% vanlig ull og 35% alpakka. Alpakka-ull er, som du sikkert vet, regnet som noe av det beste i verden. Og det har sine, spesielle kvaliteter, ikke minst at det er mykt og bløtt. Men når du, som her, får inn vanlig ull i blandingen snakker vi om kvaliteter som gjerne gjør at plagget holder formen bedre.

Et noe sterkere plagg, selv om overflaten er herlig myk, bløt og kjærlig.

Farger og muligheter

Dersom du allerede kjenner til Drops og deres garn vet du at denne produsenten liker å tilby to typer garn (med tanke på farger). På den ene siden har du enkelt-fargene, men så har du også det som kalles «mix», og som er blandingsfarger. Første type garn kalles fagmessig gjerne «unicolor». Velg denne om du ønsker et klassisk plagg med en, enkelt farge. Denne enkelheten kan være en viktig faktor for deg, og da er dette et korrekt fargevalg.

Men om du liker å være litt kreativ, og kanskje ser etter farger utenom det vanlige, skal du sjekke Drops Andes sine blandede farger. Dette er garn som er spunnet med to forskjellige farger, og gir til dels fantastiske nyanser som kan gi plagget ditt et virkelig eksklusivt preg. Tenk bare på de mange, flotte kreasjonene til en designer som Missoni.

Vi har alle fargene i Drops Andes-serien tilgjengelig i vår nettbutikk, så du kan føle deg trygg på at du får det vi har. Og ikke glem at du selvsagt kan blande unicolor og mix i ett og samme plagg.

Drops Andes tekstur og kvalitet

Vi nevnte det så vidt i begynnelsen, men la oss kort repetere at Drops Andes er spunnet med to tråder. Du kan se dette tydelig på garnet, og det gir et meget eksklusivt, noe tykkere preg. Teksturen og maskebildet blir mer interessant.

Legg merke til at dette garnet er, som de fleste Drops-garn, ubehandlet før farging. Det betyr at det ikke er behandlet kjemisk, noe som selvsagt er viktig for mange akkurat nå for tiden. Det eneste som er gjort er at garnet er grundig vasket.

Denne tradisjonelle prosessen sikrer et fantastisk utseende, og meget gode kvaliteter på det ferdige plagget. Og selvsagt er dette et sunt og godt alternativ til de mange syntetiske produktene på markedet.

Ideer til plagg

Selvsagt kan du strikke så å si hvilke som helst plagg med Drops Andes. Og klisjeen om at det kun er fantasien som setter grenser er helt sann. Men tenk på at dette garnet holder form godt, og er noe sterkere enn et rent alpakkagarn, for eksempel.

Lag flotte skjerf, luer, sokker, eller rett og slett gensere og jakker. Et godt tips om du vil lage et mer sommerlig plagg er å strikke dette garnet noe løsere. Det vil gi fine, sommerlige plagg. Tenk farger! Og vær modig! Varier med unicolor og mixgarn, og la deg inspirere av de mange flotte fargene som pistasje, lyng, blålilla, jeans, koral, støvet rosa, og så videre!

Bruk strikkepinner på 9 mm, det vil gi et flott resultat, og ikke minst et jevnt resultat til akkurat denne garntypen.

Slik tar du vare på plagget

Ikke glem å ta skikkelig vare på plagg som er strikket med Drops Andes. Det betyr at du ikke må vaske i maskin, og du må heller ikke bruke vann med temperatur over tretti grader.

Glem heller ikke å tørke plagget flatt. Om du er interessert i å filte garnet skal du vite at Drops Andes passer utmerket til dette formålet. Men da må du huske på å strikke plagget noe større siden filten får plaggene til å krympe noe.

Om du gir plagget i gave er det selvsagt viktig å informere mottakeren om hvordan han eller hun best tar vare på det.

Kjøp Drops Andes på nettet

Den beste måten å handle garn på nå er ved å bruke nettbutikk, som den vi har her. Da sikrer du deg de beste prisene, og siden vi her snakker om garn som er av et kjent merke trenger du ikke bekymre deg. Produktet er nemlig likt uansett hvor du kjøper det, men i en vanlig butikk vil prisene vanligvis være mye høyere.

Bestill derfor her hos oss. Vår nettbutikk er åpen 24 timer i døgnet, og du kan bruke akkurat den tiden du trenger til å lete fram den nødvendige informasjonen her på sidene våre.

Legg også merke til de mange strikkeoppskriftene. Bestiller du hos oss i dag vil vi ekspedere bestillingen innen vanlige åpningstider, og det tar ikke mer enn en til to dager før du har garnet hjemme hos deg selv. Velkommen til garnhandel hos oss!

DROPS Andes

Rutenett  Liste 
Found 1 products
per side
Asc
  • Drops Andes uni colour - 3145 Støvrosa

    kr 45,00
Rutenett  Liste 
Found 1 products