DROPS Alpaca

Innhold: 100% Alpakka
Garngruppe: A (23 - 26 masker) / 5 ply / sport
Vekt/lengde: 50 g = ca. 167 m
Anbefalt pinne: 2,5 - 3,5 mm
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 23 m x 30 p
Håndvask, maks 30°C/ Tørkes flatt / Kan toves

Drops Alpaca – luksuriøst, bløtt og flott garn, spesielt for lette sommerklær

Alpakka-ull har du selvsagt hørt om, og dette er et luksuriøst, flott og bløtt garn som kan være tungt eller lett avhengig av hvordan det er spunnet. Drops Alpaca er fra Peru, og dette garnet er ett hundre prosent ren alpakkaull.

Drops Alpaca

Det vil si at garnet er bløtt og herlig. Det er faktisk så bløtt at de aller fleste føler forskjellen mot huden. Drops Alpaca er slik sett nærmest utrolig mild, noe som gjør dette til et perfekt garn for babyplagg! Så har du smårollinger i familien, eller noen på vei, kan du absolutt vurdere dette garnet.

Legg også merke til at dette alpakkagarnet fra Drops ikke er spesielt tykt, men spunnet delikat og fint. Noe som gjør at det kan skille seg ut fra alpakkagarnet til andre produsenter.

Lette sommerklær

Disse kvalitetene som vi har nevnt her ovenfor gjør da også sitt til at Drops Alpaca egner seg meget godt til lette vår- og sommerplagg. Tenk bare hvor fint det hadde vært å bruke dette garnet til å lage et ytterst lett, nærmest sommersvevende lett, sjal som kan brukes på sene sommerkvelder når temperaturen senkes noe.

Glem ikke disse betraktningene når du tenker kreative muligheter for Drops Alpaca. For med dette garnet kan du skape lette, elegante plagg som alle vil elske å bruke i sommerhalvåret.

Perfekte gaver til familie og venner. Gaver alle vi elske å bruke!

Strikkegaver er de beste gaver

Mange mener da også at strikkete plagg er de beste gavene en kan gi. For det første kan en selvsagt gi disse gavene til seg selv, men når du først er bitt av strikkebasillen er det jo fint å kunne bruke denne interessen, for ikke å snakke om talentet, til å gi gaver som vil bli husket. Du som strikker mye tenker kanskje ikke på det, men et strikket plagg som du gir i gave kan bli husket i generasjoner framover.

Det skaper verdier som kjøpte plagg aldri vil kunne skape!

Hva med Drops Alpacas farger?

Du som strikker vet selvsagt alt om at en farge ikke er en farge. Det finnes vel egentlig bare sjatteringer, og titusener av dem. Ethvert garn preges selvsagt av hvilke farger produsenten har valgt å satse på.

Når det gjelder Drops Alpaca har designerne virkelig latt seg inspirere, og laget en god samling farger som går fra mørke og sterke farger – virkelig dype i tonen, til lysere, helt klare farger. Du velger samtidig mellom enkeltfarger eller de såkalte «mix». Sistnevnte er rett og slett Drops Aplaca-garn som er spunnet med flere farger i samme garn for å skape en spesiell effekt.

Dersom du ennå ikke er helt stø på dette med enkeltfarger og mix, skal du prøve deg litt fram. Enkeltfarger gir klassiske looks. Mens mix-fargene kan gi helt andre uttrykk, minst like spennende, og kanskje av og til vel så elegante.

Prøv deg frem! Vi har utvalget du trenger, så det skal ikke stå på valgmulighetene.

Drops Alpacas tekstur og forbehandling

En av de fine tingene med dette garnet er at det (utenom å være vasket, selvsagt) er ubehandlet før farging. Det vil si at dette garnet er naturlig, og har holdt seg naturlig i hele prosessen fram til det kommer til deg. Det eneste som er gjort er farging og spinning. Ingen kjemikalier, ingen gifter.

Bare et godt, flott, bløtt, naturlig garn.

Legg merke til at Drops Alpaca er spunnet med tre tråder. Dette gjør garnet sterkere, noe å tenke på når det gjelder sokker. Men også gensere som blir mye brukt!

Dette skal du tenke på med Drops Alpaca

Drops Alpaca er et naturlig produkt, og det krever at du tar vare på det ferdige plagget. Pass spesielt godt på hvordan du vasker det. Aldri i maskin, og aldri over 30 grader Celsius. Sørg også for å tørke det flatt. Mer skal du egentlig ikke tenke på for å holde dine Drops Alpaca plagg flotte i lang tid.

Glem ikke at dette er bløte garn, så om du tar godt vare på plaggene vil du beholde denne herlige bløtheten lenge. Dette garnet egner seg også til å filte.

Bestill i dag, eller når som helst

Våre nettsider er åpne 24 timer i døgnet, og det er bare å se seg rundt her, og finne den informasjonen du trenger. Du bestiller meget enkelt, og med en gang vi har bestillingen i hende vil vi sende den til deg.

Akkurat nå er prisene gode, så du kan godt bestille et par garn ekstra. Det er synd om du går tom for garn, og all erfaring tilsier at en gjerne vil lage mer enn bare ett plagg med dette garnet.

Du har kanskje ikke handlet på nett før, men det å handle garn på nett er veldig bra også med tanke på pris. En nettbutikk kan holde prisene nede på en helt annen måte enn en fysisk butikk. Og siden dette er merkevarer vi snakker om, Drops Alpaca, så vet du alltid hva du får.

Vi ser fram til å høre fra deg, og til å ta imot din bestilling på Drops Alpaca.

DROPS Alpaca

Side:
  1. 1
  2. 2
Rutenett  Liste 
Vare 1 til 50 av totalt 59
per side
Asc
  • Drops Alpaca mix - 0506 Mørk grå

    kr 35,00
  • Drops Alpaca mix - 6736 Blå / lilla

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 100 Natur

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 1101 Hvit

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 8903 Sort

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 7240 Petrol

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 3620 Rød

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 0601 Mørk brun

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 3800 Gammelrosa

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 5575 Marineblå

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 4305 Lilla / grå / blå

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 2020 Lys camel

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2923 Oker

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 517 Mellomgrå

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2915 Orange

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 3112 Støvrosa

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 7238 Mørk oliven

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2919 Lys petrol

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 7233 Gulgrønn

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 9022 Korall

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 7323 Aqua grå

    kr 35,00
  • Drops Alpaca mix - 618 Lys beige

    kr 35,00
  • Drops Alpaca mix - 8120 Jeansblå

    kr 35,00
  • Drops Alpaca mix - 0501 Lys grå

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 6790 Kongeblå

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 6309 Turkis / grå

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 4434 Lilla / fiolett

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2110 Gulstøvete

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 6205 Lys blå

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 8105 Isblå

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 4050 Lys lilla

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 5565 Vinrød

    kr 35,00
  • Drops Alpaca mix - 0607 Lys brunmelert

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 4400 Lilla

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2917 Turkis

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 3900 Tomatrød

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 9020 Lys perlegrå

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2918 Mørk turkis

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 7895 Loden

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 6360 Blå

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 4010 Perlegrå

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 7139 Grågrønn

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2922 Bringebær

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 3969 Rød / lilla

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 2916 Mørk lime

    kr 33,00
  • Drops Alpaca uni colour - 3720 Mellomrosa

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 2925 Orangemelert

    kr 35,00
  • Drops Alpaca uni colour - 3770 Mørk rosa

    kr 33,00
  • Drops Alpaca mix - 7815 Grønn / turkis

    kr 35,00
  • Drops Alpaca mix - 3650 Rødmelert

    kr 35,00
Side:
  1. 1
  2. 2
Rutenett  Liste 
Vare 1 til 50 av totalt 59