DROPS Alpaca Bouclé

Innhold: 80% Alpakka, 15% Ull, 5% Polyamid
Garngruppe: C (16 - 19 masker) / 10 ply / aran / worsted
Vekt/lengde: 50 g = ca. 140 m
Anbefalt pinne: 5 mm
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 17 m x 22 p
Håndvask, maks 30°C/ Tørkes flatt / Kan toves

Drops Alpaca Bouclé – eksklusivt og sterkt garn

Alpakka-ull har du selvsagt hørt om, og du har kanskje til og med bruke Drops eget Alpaca-garn til forskjellige strikke-prosjekter. Men hva er Drops Alpaca Bouclé?

Drops Alpaca Bouclé

Dette garnet er et blandingsgarn, altså ikke ett hundre prosent alpakka-ull. Produsenten har valgt å legge inn 15% annen, «vanlig» ull i tillegg til 5% polyamid. Hovedingrediensen er den beste alpakka-ull Peru har å by på, men denne konkrete sammensetningen gir et garn med meget gode kvaliteter.

Ikke minst snakker vi her om et meget bløtt garn. Ordet bouclé betyr «løkke» på fransk. Og her kommer vi litt inn på hvordan dette garnet er litt annerledes. Plagg som er strikket med dette garnet vil ha små løkker som gir et flott ullpreg.

To tråder

Drops Alpaca Bouclé er spunnet av to tråder, og her kommer det interessante, for bindetråden er av ull og nylon, noe som gjør garnet utrolig sterkt. Dette er den største forskjellen mellom Drops Alpaca Boucle og vanlig, ett hundre prosent Drops Alpaca-garn.

Denne styrken i garnet hjelper selvsagt til at plagget holder formen på en god måte; det blir sterkere. Legg også merke til at garnet er ubehandlet. Det vaskes selvsagt før farging, men det foretas ingen kjemisk behandling, noe mange er opptatte av i disse dager.

Mange oppskrifter, mange farger

Vi har mange oppskrifter som passer utmerket til Drops Alpaca Bouclé, så det er bare å pløye seg gjennom dem for å finne noe du liker. Og om du velger en oppskrift er det også enkelt å vite hvor mye garn en trenger.

Men om du er av den kreative typen er det selvsagt bare å ta fantasien i bruk, for med dette garnet får du mange muligheter.
Drops har også klart å trylle fram en kolleksjon med fantastisk mange lekre farger som passer årstidene. Og det er selvsagt forskjeller mellom vår- og sommerplagg, og de en bruker på høsten og om vinteren.

Enkle eller blandede

Legg også merke til at Drops med dette garnet tilbyr to hovedtyper garn. Ett med en, enkel farge, og et annet med blandingsfarger. Sistnevnte kalles gjerne «mix», og det finnes en lang rekke, flotte fargeblandinger å velge mellom.

Om vinteren liker en kanskje mørkere, mer sofistikerte farger, mens en om sommeren heller vil søke mot det lyse og lette. Og i Drops Alpaca Bouclé finnes veldig mange valgmuligheter.

Andre tips om Drops Alpaca Boucle

Drops anbefaler selv at du bruker strikkepinner på fem mm. Et vanlig Boucle-nøste er på 50 gram, og dette gir deg fantastiske 140 meter med garn. Dette er en meget god begynnelse til det du måtte ønske å strikke; sjal, sokker, luer, eller kanskje til og med det å begynne på en genser. Men glem altså ikke å bestille nok garn.

Glem ikke å behandle det ferdige plagget som du har strikket med Drops Alpaca Boucle på korrekt måte. Det vil si håndvask, og aldri mer enn 30 grader. Husk også på å tørke plagget flatt, da holder det seg perfekt!

Bestill på nettet

Du bestiller Drops Alpaca Bouclé her på nettet. Det sikrer deg den beste prisen, og siden vi her snakker om et internasjonalt merke så er selvsagt garnet helt likt uansett hvilken butikk som selger det.

Men prisen her på nettet er selvsagt lavere enn den ville vært i en vanlig butikk.

Drops Alpaca Bouclé er et fantastisk garn som du vil kunne lage mange, herlige og flotte plagg av. Vi ser fram til din bestilling!

DROPS Alpaca Bouclé

Rutenett  Liste 
Found 2 products
per side
Asc
  • Drops Alpaca bouclé uni colour - 0100 Natur

    kr 36,00
  • Drops Alpaca bouclé mix - 2020 Lys beige

    kr 36,00
Rutenett  Liste 
Found 2 products