Strikkia bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse av nettstedet, dersom du fortsetter samtykker du til bruken av disse.

Ja, jeg samtykker

Cookies nicht zustimmen

×
Laster...

Emeline boblekofte

SKU
0619793442289

Fra kun kr 283,00

Veldig fin boblekofte strikket i Drops Merino Extra Fine garn fra Drops Design.

Designet av Vivian Tran, og koften heter Emeline boblekofte.
Størrelse
Kitfarge
Drops Merino extra fine - 01 Naturhvit uni colour
Reduksjon Vekst
Oppskrift

* Nødvendige felt

Totalpris
Reduksjon Vekst

kr 283,00

kr 283,00

Str:6 år
Garnforbruk: ca.250 g
Garn: Supewash fra Europris eller noe annet med strikkefasthet på 22 m = 10 cm
Pinne: Settpinner/rundpinne 3 og 3,5

For-og bakstykke :
Legg opp 142 m med pinner nr3 og strikk 4 cm fram og tilbake i vrangbordstrikk med 1 r, 1 vr. Legg opp 5 nye m på slutten av omg( klippem er ikke med i mønster) Skift til pinne nr. 3,5 og strikk mønster slik:

*strikk 5 omg glattstrikk, 6. omg strikker slik: Slipp 1 maske 4 rader ned og strikk de fire tråd sammen med den nederst 5. mask, strikk 3 r*ut pinnen.
Strikk 5 omg glattstrikk og neste omg strikke slik 2 r *slipp 1 mask Slipp 1 maske 4 rader ned og strikk de fire tråd sammen med den nederst 5. mask, strikk 3 m rett* gjenta fra *-* til 1m gjenstår på p, 1 r. Linken HER er instruksjonsvideo viser hvordan man strikker sjømannsbobler.

Forsetter boblemønster til 27 cm, avslutt med en hel mønsterrapport. Sett et merke i hver side med 36 m til forstykke og 70 m til bakstykke. Fell av 8 m i hver side til ermehull (4 m på hver side av merkene). Legg arbeidet til side og strikk ermene.

Ermene:
Legg opp 36 m på strømpep nr. 3 og strikk 4 cm rundt i vrangbordstrikk med 1 r og 1 vr. Skift til p nr. 3,5 og sett samtidig ett merke midt under ermet der omgangen begynner. Strikk glattstrikk til arb måler 6 cm. Øk 1 m på hver side av merke først og sist på omgangen på hver 2,5 cm i alt 6ggr =48 m Strikk glattstrikk videre til arb. måler ca 29 cm eller ønsket lengde. På siste omg felles 8 m midt under ermet (4 m på hver side av merke). Legg arbeidet til side og strikk det andre ermet likt.

Bærestykke:
Sett ermene inn på for-og bakstykke rundp = 206 m. Sett samtidig ett merke ved alle sammenføyningene og fortsette med boblemønster på for- og bakstykke, og glattstrikke på ermene. Samtidlig fell til raglan slik: strikk til 3 m før merke, 2r sm, 2r , ta 1m løs av p. 1 r, løft den løse m over = 8 felt. Gjenta fellingene annenhver omg i alt 11 ggr. Fell de midterste 19 m (5 m oppklippsm og 7 m på hver side). Strikk frem og tilbake, fell til raglan som før , samtidlig som felles 2 m i begynnelse av hver p til det er felt raglan i alt 15 ggr på bakstykket. Sett maskene på en hjelpepinner.

MONTERING: Sy 2 maskinsømmer på hver side av midt-m midt foran og klipp opp mellom sømmene. Sy sammen under ermene.

Venstre forkant: Ta opp 3m og hopp over den fjerde m, gjenta hele veien langs stolpen, strikk vrangbord med 1 r og 1 vr.

Høyre forkant: Ta opp maskene på samme måte som venstre side. Strikk vrangbord 1 r og 1 vr samtidlig strikk 7 stk knapphull ( det siste knapphullet skal være på halskanten) slik: 2 r sm, 1 kast.

Halskanten: Ta opp ca 1 m i hver m, men hopp over den fjerde m på hver side foran i halsen på rundp nr. 3, og ta med maskene fra hjelpepinner. Strikk en p glattstrikk, samtidlig reguleres jevnt fordelt til 84 m. Strikk 5 cm vrangbord 1r og 1 vr. Husk siste knapphull etter ca 2 cm. Fell av maskene.

Fest alle løse tråder på vrangen.
Last ned gratis oppskrift
Mer informasjon
Age RestrictionNei
Strikkepakke - DesignerVivian Tran
Skriv din egen produktanmeldelse
Du omtaler:Emeline boblekofte

Produktet er lagt i handlekurven!

kr 640,00