Strikkia bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse av nettstedet, dersom du fortsetter samtykker du til bruken av disse.

Ja, jeg samtykker

Cookies nicht zustimmen

×
Laster...

Autumn leaves strikkejakke til baby - Vivtra-001

SKU
0619793442227

Fra kun kr 205,00

Nydelig strikkejakke till baby strikket i Drops Merino Extra Fine.

Jakken er designet av Vivian Tran og heter Autumn leaves.
Størrelse
Kitfarge
Drops Merino extra fine - 15 Lys grågrønn uni colour
Reduksjon Vekst
Oppskrift

* Nødvendige felt

Totalpris
Reduksjon Vekst

kr 205,00

kr 205,00

Str:9 mnd(12 mnd)24 and
Garnforbruk: ca.150g(200 g) 250 g
Garn: Extra Fine Merino fra Drops eller noe annet med strikkefasthet på 22 m = 10 cm
Pinne: Settpinner/rundpinne 3 og 3,5
Lengde: 31(32)36
Overvidde: 50(52)54

For-og bakstykke :
Legg opp 121(129)137 m på pinner nr 3 og strikk 8 p r frem og tilbake. Skift til pinner nr 3,5 og 5 forkantm i rillestrikk, strikk diagram A derettet forsetter med glattstrikk, og diagram B. Strikk glatstrikk tils gjenstå 16 m igjen på pinne. Strikk diagram C , og til slutt strikk 5 forkantm i rillestrikk. Når arbeidet måler 2 cm, strikkes det 1 knapphull på høyre forkant for jenter og venstre forkant for gutter.

Knapphull strikke slik: Strikk 3 og 4m r sm, 1 kast. Gjenta knapphullsfellingen ca hver (5)5,5 cm i alt alt 5(6)6ggr. Det skal også være et knapphull i halskanten, så plasser det øverste litt ned på stolpen. Når arb. måler 18(19)22 cm, sett 1 merke rundt 1 m i hver side med 31(33)35m til hvert forstykke og 57(63)64 m til bakstykke. Fell det 9m i hver side til ermehull fra vr-siden(merkern+4m på hver side).

Legg arb. til siden og strikk ermene.

Ermene:
Legg opp 33(35)35 m på strømpep nr. 3 og strikk 3 riller rundt(Strikk 1 omg. vr og 1 omg. r rundt). Skift til pinner 3,5 og sett samtidig ett merke midt under ermet der omgangen begynner og samtidlig strikk diagram. Strikk til arb måler 2 cm. Økes 1 m etter første m og 1 m før siste m i omgangen på hver 2 cm til total 47(51)55m. Strikk glattstrikk videre til arb. måler ca 19(21)24 cm eller ønsket lengde. På siste omg felles 9 m midt under ermet (merkem + 4 m på hver side). Legg arbeidet til side og strikk det andre ermet likt.

Bærestykke:
Sett ermene inn på for-og bakstykke rundp = 179(195)211 m. Sett samtidig ett merke ved alle sammenføyningene og fortsette med diagramen. Samtidlig fell til raglan slik: strikk til 3 m før merke ta 1m løs av p, 1 r, løft den løse m over,2 r, 2 r sm. Gjenta fellingen ved hver skjøt mellom erme og bol (= totalt 8 masker felt per fellepinne). Gjenta fellingene annenhver omg i alt 11(12)13 ggr =total 93(101)109

Strikk halsringning slik: Strikk ( fra rett siden) r og sett de ytterste 8(8)9 m på en hjelpepinner og forsetter med mønster fra diagrammen og husk ragllingfeller pinne ut. Strikke (fra vrang siden) 8(8)9 r og setter de ytterste 8(8)9 m på en hjelpepinne og husk tilpassning til diagrammen pinne ut. Fell 1 maske i begynnelsen av annenhver p mot hals og forsett raglanfellingen som før 3 ggr til= total 45(55)61

Halskant:
Ta opp 3 m over de felte mask i hver side og ta med m på hjelpepinne. Skift til pinner 3 og strikk 5 p r frem og tilbake samtidlig som det på 2 p strikkes det siste knapphullet.

Fell av fra r-siden.

Montering:
Sy sammen under ermene og sy i knapper.
Last ned gratis oppskrift
Mer informasjon
Age RestrictionNei
Strikkepakke - DesignerVivian Tran
Skriv din egen produktanmeldelse
Du omtaler:Autumn leaves strikkejakke til baby - Vivtra-001

Produktet er lagt i handlekurven!

kr 640,00